تریبون اعتراض یک بیسواد

تریبون اعتراض یک بیسواد
طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دین باوران و دین گریزان!!!

پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ | آبتین عزیزی | ۰ نظر

اصولا کسی حق اعتراض به یهودیت را ندارد،نه از این بابت که این به جامانده از پیامبران بنی اسرائیل است، به آن علت که صهیونیست ها به خوبی پشت اجکام یهودیت به جا مانده پنهان شده اند.

در باب مسیحیت هم همان که می توان تحاریف آشکار در آن یافت یعنی خصم موفق شده به منحرف کردن،اما از جایی که مسیحیت هم کاری به زندگی زمینی انسان ندارد و انسان را می خواهد برای فردای عقبی، پس خصم همین که خصم ابزار مخالفت با ضدارزش ها را از دست مردمانش بگیرد کافیست و چیزی که برایش خطر نداشته باشد را با افتخار نگاهداری می کند.

اما در باب اسلام عزیز،قضیه فرق دارد، اسلام کامل است و هنوز پاسخگوی مسائل روز زمین نیز هست،چه رسد به عقبی و به عقیده پیروان کثیر این دین،دچار تحریف هم نشده،پس علیرغم تلاش برای جدایی از زندگی مردم می بایستی حسابی تخریب شود که مباد بتواند علم مخالفت برابر قدرت ها را بیاراید.

اما  مردم در باب شناخت و پیروی از اسلام این روز ها به چهار دسته تقسیم می شوند به اضافه یک دسته که در آخر ذکر می شود.

1-       دین را بدون مطالعه ، تفکر و تدبر و تنها صرف شناسنامه برگزیده، اعمالی را انجام می دهد، در برخی اعمال نقص دارد،یکبار هم قرآن را کامل نخوانده یا اگر خوانده در آن تامل نکرده و تنها از باب تقدس و الوهیت دین،آنرا (تا آنجا که می داند و می تواند)، سرلوحه زندگی خویش قرار می دهد.

2-       دین را بدون مطالعه،تفکرو تدبر نقض می کند و در مقابله  با آن برای خالی نبودن عریضه از چیز های دیگری مایه می گذارد(فرهنگ چند هزار ساله آریایی و فرهنگ غرب و آزادی و تمدن و .......)، اصولا این مخالفت در جهت تکامل روشنفکری  و خاص بودن انجام می شود و از نکته 1 هم مذموم تر است.

3-       افراد دین و متونِ دین  را مطالعه کردند،اما صرف خواندن نتوانسته کمک شایانی داشته باشد و با چشم ظاهر بین و استدلالِ صرفا این جهانی باعث شده تا دین مورد قبل این افراد نباشد.

4-       این مورد افراد آگاه از مسائل دین،مطالعه گر و در مراتب بالاتر علماء هستند که از بابت مسائل دینی و فهم فقهی و شرعی کمل هستند و بطور طبیعی نیز دین را سرلوحه تمامی زندگی خود می دانند و سعی در اجرای تمامی آن و دعوت سه دسته بالا به خیر تام دو جهان را دارند. ( نبی اکرمص فرمود: علمای امت من مانند پیامبران بنی اسرائیل هستند )

این دسته که اهمیتی ندارد خود چه دینی داشته یا نداشته باشند افرادی هستند که به خوبی علما و فضلا دین مبین ، مطالعه و هوش کرده اند، فهمیده اند و احتمالا در نظر آنها اسلام اکمل است، اما آنچه باقی می ماند نفع دنیوی است که باعث می شود کاری کنند تا همه از گرد دین واحد و خدای واحد و امت واحد تارانده شوند...

والسلام و علی من التبع الهدی

همیشه مظلوم است ، چه علی باشد چه سیدعلی

چهارشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳ ق.ظ | آبتین عزیزی | ۰ نظر

با امشب جور درمی آید...

از خمینی کبیر کم ایراد نگرفتند و کم تهمت نزدند.پس به جانشینش هم باید تهمت بزنند و به ازای ایستادگی بیشتر تهمت بیشتر

سالهاست سید علی (روحی فداه) انواع کلکسیون ها را دارد! کلکسیون اسب به قیمت N میلیون تومان، کلکسیون پیپ،عصا،ساز و ...

سالهاست که برای امور پزشکی ، پزشکان ایرانی محرم دانسته نمی شوند...

سالهاست پسرانش فعالین اقتصادی هستند و مال کلان به جیب می زنند و هزاران و هزار سخن که گفته می شود ...

تنها این کافیست، علی(علیهم السلام)  که در محراب  شهید شد، مردم می گفتند «علی مگر نماز می خواند؟»

                         شب ز اسرار علی آگاه است

                                                     دل شب محرم سر الله است

  یا علی                        

جهان فوتبالی یا فوتبال جهانی...مساله اینست!

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۳:۲۴ ق.ظ | آبتین عزیزی | ۱ نظر

قانون دنیا امروزه بی شباهت به قوانین فوتبال نیست...

هرکس بتواند در زمین خودش (استادیوم خانگی!) بازی کند توجه تماشاگران بیشتری را با خود بهمراه دارد(افکار عمومی)،زمین به سه قسمتِ مرکز و  طرفین  قسمت می شود(غرب گیتی و شرق و نقطه بینابینی).

حداقل برروی کاغذ یک طرف قدرت بیشتری دارد و یک طرف قدرت کمتر و اینکه هر دو طرف در کنفرانس های مطبوعاتی از قدرت های طرف مقابل می گویند و ادامه می دهند که خود قویتر هستند.

حال در این زمین به مسابقه ی هسته ای تیم ایران و تیم آمریکا و شرکاء می رسیم...

ایران بازی را شروع می کند و در دست می گیرد، قدرت می افزاید و علم می اندوزد،آنقدر ستاره گونه بازی می کند که روی چند بازیکن ماهر خطای شدید می کنند(شهدای عزیز هسته ای)، اما تیم ایران متکی به ستاره ها نیست و به بازی ادامه میدهد و بازی را در نقاطی از زمین که میخواهد می چرخاند(آلماتی و عمان و بغداد و ...). نیمه اول تمام می شود و حداقل در ظاهر ایران دست بالا را در مقابل حریف قدرتمند دارد.

نیمه دوم شروع می شود و کادر فنی تیم یخواهد محتاط تر بازی کند و نتیجه واگذار نشود.تیم آمریکا و شرکاء بازی را در دست می گیرند، می تازند و جلو می روند، اما انگار هنوز خط دفاعی ما قدر تر از این صحبت ها ایستادگی می کند، خط دفاعی قرمز رنگ. تیم رقیب بازی را در نقاط دلخواهش ادامه می دهد(وین و لوزان و ...) اما تیم با همه احتیاط ها بازنده به میدان نیامده پس بازی ادامه می یابد.

زمان 90 دقیقه قانونی تمام شد(مهلت 10 تیرماه 1394)

اینجا نیز قاعده بازی شبیه به هم است، بازی باید ادامه پیدا کند، اما بعید است از دو وقت 15 دقیقه ای و گل نقره ای باشد، اینجا گل، گل طلائی است و با زدنش یک طرف بازنده...

کاش ما بازنده نباشیم .........

70 سال ذیپلماسی

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۰ ق.ظ | آبتین عزیزی | ۱ نظر

در سال 1324 باید هم باج می دادیم...

وقتی ایران پل پیروزی بود و از این پل بودن فقط مقادیر زیادی گرسنگی و فقر و بیماری نصیب ما می شد و انتصاب شاه از کنسول بریتانیا اتفاق می افتاد باید هم باج می دادیم.

آن روز که استالین برای احمد قوام و هیات همراهش هواپیمای اختصاصی فرستاد تا مذاکرات با ایران را دنبال کند خودش بزرگترین افتخار برای حکومت بی پایه و لرزان پهلوی دوم بود که چنین و چنان.

قوام رفت، تنها چیزی که در دستان دولتش بود نفت شمال بود و آنچه میخواست خروج نیرو های شوروی از ایران، عدم حمایت از جدایی طلبان کردستان و آذربایجان، رفع فشار علیه دولت ایران. همه و همه این خواسته ها تنها در قبال نفت شمال بود...تنها دستاویز ایران در مذاکرات اختصاصی در شوروی.

قوام زیر بار رفت ( یا حداقل اینطور نشان داد) که نفت شمال در راستای ایجاد موازنه قدرت در ایران حق شوروی است ، اما مشروط به خروج نیروهای شوروی و ایجاد امنیت در مناطق جدایی طلب تا بتوان مجلسی را به راه انداخت تا معاهده را در آن تصویب کرد.

شوروی به خواسته های قوام تن در داد، نیرو ها بیرون رفتند، امنیت برقرار و اتخابات برگزار شد و مجلس به شور نشست و طرح این معاهده تصویب نشد. یعنی با تنها دستاویز سه مطلب مورد نظر حاصل شد.

و اما امرور در کجای داستان یه معاهده هوشمندانه هستیم؟؟؟

تازگی ها مرغ آمریکا غاز است!

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۰۵ ق.ظ | آبتین عزیزی | ۰ نظر

باز یه چیزی دلم رو به درد آورد که باز هم مربوط میشه به والیبال

تو بازی چهارم ایران و آمریکا در تهران ، مجری جمله ای رو گفت که شاید هیچکس به اون دقت نمی کرد، بازیکنان آمریکا با اینه همراه خودشون آب آورده بودن اما تا وقت اذان به احترام مردم روزه دار به اون دست نزدن .

این کار به مذاق خیلی ها خوش آمد و بسیار از این حرکت زیبا و شایسته لذت بردیم ، عملی که حاکی از اخلاق ورزشی است.

اما هنوز یکروز از این قضیه عبور نکردیم که هجمه ها از طرف خودی ها علیه خودی ها آغاز شد،اینکه اونا با فرهنگ بودن و ما بی فرهنگ، ما سرود ملیشون رو از صدا و سیما پخش نکردیم(هرچند این عمل  اشتباه باشد)، دلواپس ها تیتر های روزنامه هاشون رو چنین و چنان زدند...

چند موردی که به ذهن من آ»د این موارد بود:

1-    آیا کاری که ما نکردیم و به آمریکا احترام نگذاشتیم(صرفا از بابت رسانه ای و در چارچوب مسابقات والیبال)،از جانب آمریکا یا لهستان رعایت شد؟آیا به احترام ما حاضر شدند دخترکانی که به شرایط عرفی و شرعی ما جور در نمی آیند را از انجام مراسم اولیه باز دارند؟

2-    آیا رقاصانی که در بازی های ما در خارج از ایران وجود داشت را به حرمت وجود ما منع کردند؟

3-    رسانه های حامی دولت که انتقاد می کنند بر تیتر های دولت و نظر اسولگرایان، آیا ایرادی دارد اگر ما به مذاکره کنندگانمان بگوییم مانند تیم ملی والیبال قوی باشید و آمریکا را شکست بدهید؟

4-    آیا این حرکت فرهنگی آمریکا را دیدید، مسئولینی که با شاخه های گل به استقبال آنها رفتند را نیز دیدید؟

5-    کسانی که به صدا و سیما بخاطر پخش نکردن سرود خرده میگیرید(که البته به نظر به دلیل پخش آگهی های بیشتر بوده) ، اگر گزارشگر همان صدا و سیما این جملات را نمی گفت امروز بهانه ای برای غر زدن داشتید؟

6-     چرا باید در مقابل کاری که آنها کردند ما خود را جهان سوم و بد بخت و عقب مانده بدانیم؟

و ..........

بی نهایت سوالاتی که می توان مطرح کرد، اما کسانی نیستند که به این سوالات پاسخی بدهند.

 

یا علی