تریبون اعتراض یک بیسواد

تریبون اعتراض یک بیسواد
طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

برهنگی فرهنگی، این قسمت : فرافکنی

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱ ق.ظ | آبتین عزیزی | ۰ نظر

"اینهمه اختلاس و ارتشاء و زمین خواری و ..."

موارد بالا علی الخصوص قسمت "..." نکات مطلوبی نیستند،نه تنها مطلوب نیستند که خانمان سوز هستند و باعث ایجاد نا امنی روانی و اجتماعی،اما اتفاق افتادن این موارد در کشور،مجوز انجام هر کار دیگری را صادر نمی کند و اگر در جواب خطاهای خود اشاره به این موارد داشته باشیم،عملا در دام "فرافکنی" افتاده ایم.

هیچکس از بروز این معضلات اقتصادی و اجتماعی حمایت نکرده،اصولاً این موارد جایی برای حمایت نیز باقی نمی گذارند اما توجیهات و فرافکنی مردم باعث میشود که معضل فرهنگی نیز یکی از رخداد های این روز های آشفته بازار اجتماع ما باشد.

از مزایای گسترش اینترنت در سطح کشور مطلع شدن مردم از جزئیات در لحظه است، اما ظرفیت پروریِ پیش از این گسترش به شکل بسیار ضعیفی صورت گرفت و نتیجه این شد که هست.نتیجه این شد که در فضای مجازی افرادی چندین صفحه واقعی و غیرواقعی دارند و در مقابل کوچکترین حمایت از شخصیت خاص سیاسی جواب انواع و اقسام فحش هاست بدون هیچ منطقی، و این فحاشی ها دخلی به جناح اصولگرا و اصلاح طلب و یا حتی در موارد کلی تر ارتباطی به انقلابی و غیرانقلابی بودن افراد ندارد.

اما اگر گذر کنیم از قضیه سیاست که همواره بی اخلاقی ها و توهین ها در آن موج می زده ، امروزه کوچکترین مسائل هم ارتباط پیدا می کنند با اختلاس و ارتشاء و زمین خواری و ... .

از مجازات برای سارقین(که به اعتقاد برخی ، مجبور به سرقت برای گذران زندگی بودند) ، یا بالا بردن مبلغ جرائم تخلفات رانندگی و بالا رفتن قیمت بنزین و اعلام علت مرگ فوتبالیست مشهور یک صحبت  پای ثابت حرف مردم است . در مورد آخر که قضیه هنوز داغ است به شبکه های مجازی سر بزنید، میزان فحاشی ها به حجه الاسلام محسنی اژه ای را ببینید که در پاسخ به خبرنگاران و در راستای خواست مردم و تنویر افکار عمومی ، علت فوت یک ورزشکار محبوب را اعلام می کند.

اعلام علت مرگ وی می شود بازی با آبروی مسلمانی که دستش از دنیا کوتاه است، اما این فحاشی ها و قضاوت ها بهیچوجه از دید این جماعت اثر منفی ندارد. اعلام علت مرگ این فوتبالیست  نباید اعلام می شد و به عوض آن باید زمین خواری برادرانِ قدرتمندی اعلام می شد که اعلام نمی شود(موردی که هیچکس اثبات نکرده و تنها در جواب حرف های منطقی از زبان برخی زده می شود!).

"فرافکنی" همواره یکی از بدترین معضلات جامعه ماست. اما مردم باید بدانند، اگر عملی  بد است ، در صورت اتفاق افتادن هزاران کار ناشایست دیگر در کنار آن، از دنائت آن عمل کاسته نمی شود .