تریبون اعتراض یک بیسواد

تریبون اعتراض یک بیسواد
طبقه بندی موضوعی

دین باوران و دین گریزان!!!

پنجشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ | آبتین عزیزی | ۰ نظر

اصولا کسی حق اعتراض به یهودیت را ندارد،نه از این بابت که این به جامانده از پیامبران بنی اسرائیل است، به آن علت که صهیونیست ها به خوبی پشت اجکام یهودیت به جا مانده پنهان شده اند.

در باب مسیحیت هم همان که می توان تحاریف آشکار در آن یافت یعنی خصم موفق شده به منحرف کردن،اما از جایی که مسیحیت هم کاری به زندگی زمینی انسان ندارد و انسان را می خواهد برای فردای عقبی، پس خصم همین که خصم ابزار مخالفت با ضدارزش ها را از دست مردمانش بگیرد کافیست و چیزی که برایش خطر نداشته باشد را با افتخار نگاهداری می کند.

اما در باب اسلام عزیز،قضیه فرق دارد، اسلام کامل است و هنوز پاسخگوی مسائل روز زمین نیز هست،چه رسد به عقبی و به عقیده پیروان کثیر این دین،دچار تحریف هم نشده،پس علیرغم تلاش برای جدایی از زندگی مردم می بایستی حسابی تخریب شود که مباد بتواند علم مخالفت برابر قدرت ها را بیاراید.

اما  مردم در باب شناخت و پیروی از اسلام این روز ها به چهار دسته تقسیم می شوند به اضافه یک دسته که در آخر ذکر می شود.

1-       دین را بدون مطالعه ، تفکر و تدبر و تنها صرف شناسنامه برگزیده، اعمالی را انجام می دهد، در برخی اعمال نقص دارد،یکبار هم قرآن را کامل نخوانده یا اگر خوانده در آن تامل نکرده و تنها از باب تقدس و الوهیت دین،آنرا (تا آنجا که می داند و می تواند)، سرلوحه زندگی خویش قرار می دهد.

2-       دین را بدون مطالعه،تفکرو تدبر نقض می کند و در مقابله  با آن برای خالی نبودن عریضه از چیز های دیگری مایه می گذارد(فرهنگ چند هزار ساله آریایی و فرهنگ غرب و آزادی و تمدن و .......)، اصولا این مخالفت در جهت تکامل روشنفکری  و خاص بودن انجام می شود و از نکته 1 هم مذموم تر است.

3-       افراد دین و متونِ دین  را مطالعه کردند،اما صرف خواندن نتوانسته کمک شایانی داشته باشد و با چشم ظاهر بین و استدلالِ صرفا این جهانی باعث شده تا دین مورد قبل این افراد نباشد.

4-       این مورد افراد آگاه از مسائل دین،مطالعه گر و در مراتب بالاتر علماء هستند که از بابت مسائل دینی و فهم فقهی و شرعی کمل هستند و بطور طبیعی نیز دین را سرلوحه تمامی زندگی خود می دانند و سعی در اجرای تمامی آن و دعوت سه دسته بالا به خیر تام دو جهان را دارند. ( نبی اکرمص فرمود: علمای امت من مانند پیامبران بنی اسرائیل هستند )

این دسته که اهمیتی ندارد خود چه دینی داشته یا نداشته باشند افرادی هستند که به خوبی علما و فضلا دین مبین ، مطالعه و هوش کرده اند، فهمیده اند و احتمالا در نظر آنها اسلام اکمل است، اما آنچه باقی می ماند نفع دنیوی است که باعث می شود کاری کنند تا همه از گرد دین واحد و خدای واحد و امت واحد تارانده شوند...

والسلام و علی من التبع الهدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی