تریبون اعتراض یک بیسواد

تریبون اعتراض یک بیسواد
طبقه بندی موضوعی

کوروش در ایران فراموش شده؟

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۸ ب.ظ | آبتین عزیزی | ۰ نظر

 

از این دست عکس ها و مطالب و متون بسیار است...

چندی پیش در یکی از شبکه های اجتماعی(شاید واقعا شبکه اشتباهی)، در گروهی کاملا دوستانه عکس بالا ارسال شد... چه قیاس مسخره ای!

اسم مدرسه ای در ایران به نام سید مقاومت، سید حسن نصرالله و خیابانی در مرز های رژیم اشغالگر قدس به نام کوروش...

اینکه طبیعی است که حتی اگر میخواهند قیاس کنند، دو طرف در شرایط برابری قرار نمی گیرد، اما حتی اگر خیابانی به نام سید مقاومت هم در طرف دیگر قرار می دادند، کارشان پسندیده نبود.

سریعا دست به کار شدم و با Google Map  و چند جست و جوی کوچک چهار شهر مختلف ایران که در آن خیابان های بزرگی به نام کوروش موجود است را پیدا کردم، به فرمت عکس در آوردم و در گروه انتشار دادم(عکس زیر)

 

اما یک نکته کوچک هست،خیابان کوروش در اسرائیل یک خیابان فرعی،واقع در خیابان ایران است، این خیابان، محله ایرانی نشینان اسرائیل است .

نکته بعدی، ما در ایران خیابان هایی به نام سید مقاومت و سایر آزادی خواهان جهان و مشاهیر بین المللی داریم و از آن بهیچوجه شرمگین نیستیم.

اما آنچه چندی است که بسیار مورد تاکید عده ای خاص قرار گرفته و توسط افراد عادی در فضای مجازی پخش می شود این است که همه جهانیان به شخصیتی چون کوروش اهمیت می دهند ولی در داخل ایران کوروش مهجور است.شایعاتی از آن دست نیز بسیار است:

29 اکتبر روز جهانی کوروش بزرگ! : این روز در تقویم های بین المللی ثبت نیست و حتی در ویکی پدیا منبعی برای آن ذکر نشده و در تقویم های بین المللی این روز، روز جهانی پسوربازیس درج شده است.

حذف هخامنشیان از کتب درسی : این عمل هرگز صورت نپذیرفته، در نسخه های کتابی و حتی اینترنتی از کتب تحصیلی هم سلسله هخامنشیان و هم پادشاهان آن وجود دارند و آنچه باعث گسترش شایعه شده تعویض نظام آموزشی و تالیف مجدد کتب درسی است.

خیابان کوروش و البته خیابان ایران،علیرغم واهمه دولتمردان رژیم اشغالگر قدس، با پافشاری ایرانی تبارانِ حاضر در فلسطین اشغالی نامگذاری شده.

یا حق

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی